Wednesday, February 23, 2011

tak paham

aku sangat sangat tak paham lah dengan sikap driver kt malaysia nieh...sangat lah pentingkan diri sendiri dan agak rude eh bukan bukan agak rude tapi memang rude pown! tak boleh nk tolerate langsung...tahu lah jalan jem, sume nak balik cepat nak lari dari jem tapi tapi kenapa taknak bagi orang lain nak masuk lane..bukan nye tak bagi singal or maen redah je masuk lane ekot sesuke haty mak bapak dorang je...siap bagi signal and angkat angkat tangan kowt sebab nak masuk lane...kan budi bahasa budaya kite, maka di praktikkan lah walaupun tak penah nk dipraktikkan... alah tak rugi apa pn kalau bagi masuk...plus jalan pun sangat lah jem dan lembab dah mcm siput mengensot bukan boleh gerak kemana sangat pown, yang nak kedekut sangat 2 ape hal bukan nye boleh gerak laju laju terus sampai dekat rumah...sangat berotak sempit lah mereka nieh!
e tu satu hal bagi driver yang membawa kereta beroda empat, ini lain cerita pulak dengan makhluk yang bawak kenderaan beroda dua...bukan basikal yea, diulangi bukan basikal yea! akan tetapi motosikal...tak padan dengan kecik tapi boleh tahan jugak rude dye... ini bukan nk mengutuk or so what eva cuma rasa geram dgn sikap drebar yang ada dan wujud di negara kita nieh... dalam pada masa tengah tengah jem jalan sesak dan sempit sebab kete bersimpang siur nk masuk keluar ke lane yang sepatutnye untuk menuju ke rumah boleh pulak ada sekor makhluk nieh dengan sesuka haty mak bapak dye pegy ketuk aku punye kereta, naseb baek tak kemek or pecah dan juga calar balar pluss naseb baek jalan masa tuh tengah jem gila tak boleh bergerak klu nak di ikotkan haty nieh mau aku kejar mahkluk tuh dengan keta hamster aku pastu langgar je dye...suka suka haty je nk ketuk ketuk keta org..kau de bayar duit roadtax keta aku ke?ada kau bayar tiap kali aku pegy service keta?ada ke ada ke?sesuka haty je nk ketuk ketuk keta org sebab kau tak blh nk menyelit n bwk laju laju..gilo ke apo dye nieh..nak mampos copat ke apo! tak paham lah dengan orang yang berpikiran cm gitu...haish sabor jela...klu tak mau aku bakoo je moto dye 2...

No comments:

Post a Comment