Monday, August 31, 2009

penat, penat dan juga penat

okayh bile tibe ary weekend jew msty nk kuar berjalan-jalan pdhal bnyk kje yang perlu di buat pada ujung-ujung minggu...nk kne siap kn assgmnt yang da beratur berderet-deret just tggu turn aje nk kne anta kt puan lect terchenta...tp tetap nk kuar berjalan walaupown xde duit, janji dpt kuar berjalan pown da kire cukup okayh dan juga puas lah kan, kire pergi window shopping sambil pergi mencuci mata...heeeeeheeeee...semalam merupakan ary ahad genap lah seminggu sehary umat islam berpuasa...soooo smlm kuar pegi ke ou bershopping raya bersama adk badek terchenta dan juga kazen yang sewel mewel...akak ngn adk kembar aku beli baju bukan maen bnyk lagii, mcm nk beli sume baju yang ade kt satu ou 2 ke ape dorng bertiga nieh...aku cume beli 2 helai kemeja...sehelai sluar...2 pown bercite2 nk bawak g kelas xpown setakat bawak g jalan-jalan bukan raya okayh....cukup lah raya nieh de 3 pasang baju kurung...tragis sungguh...huhuhu....dari pagii smpai ke petang bertawaf satu ou 2...penat xpayah cakap lah kan, pancit gile lah...kalau x pose leh lah jugak isi pape kt pewrot nieh...hihihihi...kepala lutut lak rase mcm nk tercabot ajew...balik kne buli ngn akak aku, dye suro drive...dye nk jadi madam besar dok kt seat belakang...bnyk chantek muke dye, da lah kaki lenguh gile...tp redha ajew lah kne ekot ckp akak...aku bwk gak keta 2 ngn kaki lenguh2 ngn sengal2 lutut...nsb balik x jem tp de lah gak 2, 3 keta yang bwk cm jalan 2 bapak dorng punya...sabar-sabar bulan2 pose nieh...nk maki hamun carot marot kew x boleh sooo aku himpit lah keta 2...padan muke dye...waaahhh berlagak nye...hahahaha....tp alhamdullilah selamat sampai kt umh w'pown bwk cm hantu...bak kate akak aku, kau bwk keta cm bwk bumper car sume nk di langgarnya minah nieh, haish...hahahahaha....smpai umah almost kul 5 cm 2...balik2 tros landing atas katil...penat sungguh pada hary tersebot...kul 5.30 mak kejot suro ciap nk balik kg...kate nye nk berbuka pose kt kg cz sedara mara ayah ajak buke beramai-ramai n nk wt tahlil tuk arwah nenek, arwah kak ida dan juga arwah atok yang baru meninggal bln 7 ary 2...moga roh dorng di cucuri rahmat...amin...soooo bile da balik kg 2 paham2 lah...makanan bukan maen bnyk lagi...masing2 bwk juadah tuk buka...de yg bwk satay, laksa, mee hoon sup, french omelet, kari kambing, gulai rebong, butter prawn n mcm2 lagii lah...mmg rambang mata nak makan ape tyme nieh...aku for sure mkn x sedar diri bile da dpt mknan msakkan kampong nogori sembilan msakkan mak ngah kakak kepada ayah terchenta...mmg mkn bertambah lah kn jwp nya...hehehehe...smpai kazen aku si sabry geleng2 kepala sambil gelak-gelak bile tgk aku mkn...lapa weyh bile da sehary suntuk berjalan pas2 dpt pulak mknan besh2 plus sedap2...meleleh air liur den...hahahahaha....


p/s : buke pose reramai mmg meriah...seronok dye laen bile buke reramai...tp lagii bermakna bile berbuke pose bersama-sama dengan family terchenta.... =)) dan jgn lupa pada insan yang kebuluran di negara lain. bersyukur lah ape yang kite ada...

2 comments:

  1. xpe..
    aku phm...
    org yg bwu dpt lesen P kan...
    batak la ckt!
    hahaha...
    aku da bowsan bwk keta!!
    turn ko plak jd drebar aku..
    maceh!

    ReplyDelete